Narzędzia TIK
MODUŁ IV
OPIS REKOMENDOWANEGO NARZĘDZIA TIK
PRZEDMIOT/ RODZAJ ZAJĘĆ |
Godzina wychowawcza, kl.VI |
CEL/ CELE LEKCJI |
ñ Uczeń zna jakie są prawa i obowiązki użytkownika Internetu ñ wie co to jest cyberprzemoc, jej przejawy i skutki ñ potrafi chronić swoją prywatność w sieci |
NAZWA ZASTOSOWANEGO NARZĘDZIA |
laptop, projektor multimedialny, pendrive, film o cyberprzemocy. |
ADEKWATNOŚĆ NARZĘDZIA DO CELU ZAJĘĆ − UZASADNIENIE Dlaczego wybrane narzędzie pozwala skuteczniej zrealizować cel zajęć niż inne metody/ techniki, stosowane przez Ciebie dotychczas? |
ñ Obejrzenie filmu nt Cyberprzemocy w Internecie oraz późniejsza gorąca dyskusja pozwoliły na dostrzeżenie przez uczniów skali tego problemu. ñ Zastosowanie tego narzędzia zobrazowało uczniom zagrożenia panujące w sieci a także pokazało zasady jakimi powinni się kierować podczas korzystania z tego źródła przekazu informacji. ñ Podniosło atrakcyjność lekcji a uruchomienie zmysłu wzroku skłoniło uczniów do lepszego zapamiętania omawianych treści. |
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA NARZĘDZIA W PROCESIE UCZENIA |
|
DLA UCZNIA Po czym poznałaś/ poznałeś, że wybrane narzędzie ułatwiło uczniom uczenie się? |
DLA NAUCZYCIELA W jaki sposób zastosowane narzędzie pomogło Ci przygotować i przeprowadzić lekcję? |
ñ Zastosowanie tego narzędzia wzbudziło zainteresowanie uczniów tematem lekcji, pobudziło ich do refleksji a w konsekwencji do chęci zmiany wcześniejszego postępowania. ñ Uczniowie zaproponowali kontynuowanie tego tematu na kolejnych zajęciach, co świadczy o trafności i właściwym doborze takich środków komunikacji.
|
ñ Stosowanie tego narzędzia TIK pomogło w sposób atrakcyjny dla uczniów przybliżyć tematykę lekcji, zachęcić ich do refleksji i wzbudzić właściwe postawy podczas korzystania z komputera, Internetu oraz innych komunikatorów. ñ Widząc takie zaangażowanie uczniów na zajęciach jest ono inspiracją dla nauczyciela do znalezienia innych narzędzi, które wzbogacą i uatrakcyjnią lekcję. Takie źródła przekazu z pewnością na dłużej pozostaną w ich pamięci.
|