W ramach projektu uczniowskiego realizowanego przez nauczyciela fizyki w gimnazjum p. Michała Kazimierczaka, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie dotyczącym misji satelitarnej Amerykańskiej Agencji Kosmicznej NASA.
Projekt edukacyjny prowadzony online przez NASA nosi nazwę NPP - NPOESS PREPARATORY PROJECT. Czwórka uczniów z klasy 2b gimnazjum zdała test bezbłędnie i uzyskała certyfikaty potwierdzone przez NASA. Są to: Marta Jachnik, Krzysztof Olejniczak, Maciej Grochociński, Mateusz Klimański. Pracą i przygotowaniem uczniów kierował nauczyciel fizyki mgr Michał Kazimierczak.
Misja satelitarna NPP ma na celu uzyskiwanie informacji dotyczących badań w różnych gałęziach naukowych takich jak: zmiany klimatu, stanu warstwy ozonowej, zmiany cieplne na ziemi, prognozowanie pogody, wegetacji roślin, zmiany zachodzące w lodowcach, zanieczyszczenie powietrza oraz monitorowanie naturalnych katastrof występujących na ziemi. Konkurs odbywał się w języku angielskim. Uczniowie otrzymywali pytania, na które musieli odpowiedzieć, wybierając jedną z czterech odpowiedzi. W trakcie testu istniała możliwość skorzystania z pomocy w postaci załączników NASA dotyczaca znalezienia potrzebnych wiadomości na innych stronach internetowych. Nasi uczniowie korzystali z wcześniejszych przygotowanych materiałów dotyczących misji satelitarnych: NPP i GRAIL (skrót ang. GRAVITY RECOVERY AND INTERIOR LABORATORY).
"Podziwiam ich cierpliwość i wytrwałość w tłumaczeniu tekstów. Bez wspólnej pracy i wymiany informacji nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu" - mówi opiekun uczniów p. Michał Kazimierczak. "O projektach satelitarnych i programach edukacyjnych organizowanych przez NASA dowiedziałem się na I Ogólnopolskiej Konferencji uczestników Programu ARISS (skrót z ang. AMATEUR RADIO ON THE INTERNATIONAL SPACE STATION), która odbyła się w ubiegłym roku w Kole. Jednocześnie dziękuje za merytoryczne wsparcie ze strony koordynatora programu ARISS Polska dr Armandowi Budzianowskiemu - pracownikowi naukowemu Uniwersytetu Warszawskiego. Ponadto dziękuję nauczycielom języka angielskiego za pomoc w przygotowaniu uczniów do tłumaczeń tekstów oraz dyrekcji gimnazjum za pomoc pilotażową w czasie realizacji tego nowatorskiego projektu".