Nauka przez zabawę, zabawa przez naukę - dzieci to lubią! Poznanie historii roweru i koła było okazją, by przedszkolaki dowiedziały się, gdzie można wykorzystać kształt okrągły; dzieci prezentowały swoje doświadczenia w kontaktach z takimi przedmiotami lub rzeczami, jak również obejrzały prezentację multimedialną na powyższy temat.
Po swobodnych rozmowach nauczyciel zaproponował zabawy z figurami w kształcie koła. Radości było co nie miara, szczególnie przy tworzeniu przez dzieci kompozycji z wykorzystaniem figury geometrycznej - koła. A pomysły były rozmaite: koło zamieniło się w bałwanka, okrągły dom, chmurki, słoneczko, śmieszne pojazdy. Im dłużej dzieci bawiły się tą figurą, tym więcej ciekawych pomysłów przychodziło do głowy. Z tego wniosek, że znakomicie bawić się można nie tylko zabawkami, ale także zwyczajnym kołem. Również papierowe figury potrafią wciągnąć i przysporzyć wiele radości z samodzielnego działania, a jednocześnie pomagają rozwijać pomysłowość i kreatywność dzieci.
Tekst: wychowawczynie grupy 0A