GDDW - klasa VI
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI FORMATKA |
|
autor/ szkoła / miejscowość tytuł dobrej praktyki lead |
Ewa Tomczyk Zespół Szkół nr 1 w Kole
Poznajemy „Dekalog cyfrowego obywatela” |
przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa) |
Godzina wychowawcza – klasa VI SP |
cele |
Uczeń: ñ zna prawa i obowiązki użytkownika Internetu ñ wie co to jest cyberprzemoc i zna jej przejawy ñ potrafi wymienić symptomy uzależnienia od komputera ñ wie jak chronić swoją prywatność w Internecie ñ rozpoznaje niebezpieczne kontakty w sieci. |
pomoce dydaktyczne |
ñ Laptop ñ projektor multimedialny ñ pendrive ñ mini-test ñ www.heplline.org.pl |
krótki opis pomysłu ñ na tydzień przed zaplanowanym zajęciem wybrani uczniowie zapoznają się z tematyką lekcji, dowiadują się o zakresie materiału a także z jakich bezpiecznych stron www mogą korzystać, ñ na lekcji uczniowie przedstawiają przygotowane przez siebie zagadnienie w formie prezentacji i inicjują dyskusję ñ w podsumowaniu lekcji nauczyciel rozdaje uczniom mini-test na który odpowiadają anonimowo. |
|
efekty pracy ñ uczniowie poznali jakie są prawa i obowiązki użytkownika Internetu ñ dowiedzieli się z jakimi niebezpiecznymi sytuacjami mogą spotkać się podczas korzystanie z Internetu ñ poznali zagrożenia związane z używaniem nowych technologii oraz wskazówki jak poradzić sobie w sytuacjach trudnych ñ uczniowie lepiej zapamiętali i zrozumieli problemy związane z zagrożeniami w Internecie za pomocą narzędzi TIK |
|
uwagi W przyszłości zamierzam przybliżyć uczniom komputerowy słownik pojęć związany z bezpieczeństwem on-line. Są to określenia w języku angielskim które planuję wykorzystać na lekcjach w klasach IV i VI, gdyż uczę tego przedmiotu.
|
|
załączniki ñ prezentacja „Dekalog cyfrowego obywatela” ñ mini-test „Czy jestem już uzależniony od komputera” ñ film o cyberprzemocy (http://www.saferinternet.pl/images/stories/multimedia2009/cyberprzemoc//reportaz_cyberprzemoc.mpg) ñ www.cyberprzemoc.pl |