Statystyki

  • Odwiedziło nas: 39226383
  • Do końca roku: 287 dni
  • Do wakacji: 94 dni

Kontakt

62-600 Koło, ul. Poniatowskiego 22

tel. 63 2720398, fax. 63 2619792

e-mail: sp2kolo@wp.pl

Przyroda

POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI

FORMATKA

autor/ szkoła / miejscowość
Wpisz swoje imię i nazwisko oraz nazwę i nr szkoły (lub zespołu szkół), miejscowość

tytuł dobrej praktyki

lead
Napisz krótkie wprowadzenie do dobrej praktyki (1-2 zdania)

Machowicz Anna

Zespół  Szkół nr 1 w Kole

ANTARKTYDA JEST PUSTYNIĄ LODOWĄ

przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa)
Podaj przedmiot i poziom nauczania, na którym została przeprowadzona dobra praktyka, oraz ew. klasę

Przyroda kl.6

cele
Sformułuj cele dobrej praktyki w języku zrozumiałym dla ucznia: Czego uczniowie się nauczą? Odwołaj się do podstawy programowej (wymagania szczegółowe)

* wskaże Antarktydę na mapie świata i globusie

* omówi położenie Antarktydy na kuli ziemskiej

* wyjaśni, dlaczego jest to najzimniejszy kontynent na

    Ziemi

* wyjaśni, dlaczego Antarktyda jest kontynentem Pokoju

pomoce dydaktyczne
Jakie pomoce i narzędzia TIK są potrzebne do przeprowadzenia dobrej praktyki (programy, aplikacje, strony WWW itp.)?

- tablica interaktywna

- komputery dla uczniów i nauczyciela

-  http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=921

   ( Krajobrazy Antarktydy)

- www. google.pl ( galeria zdjęć)

- płyta multimedialna do podręcznika „ Przyrodo witaj”

   ( lekcja 38 )

krótki opis pomysłu
Przedstaw zwięźle swój pomysł tak, aby inni nauczyciele i nauczycielki mogli go wykorzystać w swojej pracy

Lekcja rozpoczyna się mapą skojarzeń z hasłem

„Antarktyda „.Na wybranych mapach i globusie

uczniowie wskazują położenie Antarktydy i

konsekwencje tego położenia. W tym momencie

uczniowie wyszukują zdjęcia przedstawiające ten

kontynent oraz florę i faunę ( korzystają z różnych

wyszukiwarek). Nauczyciel podaje hasło „ Układ

Arktyczny” – uczniowie wyszukują informacji na ten

temat w podręczniku, Internecie i udzielają odpowiedzi.

Nauczyciel wykorzystuje CD Rom do podręcznika w

celu  potwierdzenia informacji podawanych przez

uczniów.

efekty pracy
Czego uczniowie się nauczyli? Co się sprawdziło? Dlaczego warto w tym przypadku zastosować TIK?

·       uczeń zna położenie Antarktydy

·       potrafi wskazać ten kontynent na mapie i

globusie

·       potrafi poszukiwać informacji z różnych

       źródeł

uwagi
Jakie działania planujesz w przyszłości? Czy zamierzasz zmienić lub rozwinąć swój pomysł? Przed czym chcesz przestrzec naśladowców dobrej praktyki?

 

* stworzenie galerii i wykorzystanie na przyszłość

załączniki
Materiały przygotowane przez nauczyciela (np. karty pracy, krzyżówki, quizy) oraz strona WWW, na której znajduje się dobra praktyka (prace uczniów stworzone w jej ramach)

* krótka ankieta ewaluacyjna na zakończenie lekcji