Plastyka 1
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI FORMATKA |
|
autor/ szkoła / miejscowość tytuł dobrej praktyki lead: Nauczyciel |
mgr Wioletta Tęgos Zespół Szkół nr 1 w Kole SYMETRIA I RYTM W ARCHITEKTURZE w/w |
przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa) |
Klasa V – Szkoła Podstawowa Plastyka |
cele |
UCZEŃ: - potrafi wyjaśnić znaczenie pojęć: rytm i symetria w architekturze - posługuje się terminami: architektura sakralna i architektura świecka - zna pojęcie: fasada - umie wskazać przykłady różnych kompozycji w budowlach |
pomoce dydaktyczne |
- tablica interaktywna - laptop - dostęp do Internetu i korzystanie ze stron: www.multiwsipnet.pl oraz www.operon.pl/filmy - interaktywny program do nauki plastyki : „Poznaj świat plastyki” |
krótki opis pomysłu |
- korelacja międzyprzedmiotowa: · matematyka – pojecie symetrii · muzyka – pojęcie rytmu i kompozycji · historia – pojecie fasady, różnorodność budowli architektonicznych w zależności od epoki, funkcje budowli i cechy budowli różnych epok |