Język polski
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI FORMATKA |
||
autor/ szkoła / miejscowość tytuł dobrej praktyki lead |
mgr Agnieszka Lubczyńska Piszemy sprawozdanie z wycieczki do Londynu w/w |
|
przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa) |
Klasa VI- Szkoła Podstawowa Język polski |
|
cele |
Uczeń: - potrafi redagować tekst zgodnie z zasadami poprawności językowej, - wie, co odróżnia sprawozdanie od tekstu poetyckiego, - zna cechy charakterystyczne gatunku, - potrafi korzystać ze słowników - wie, gdzie leży Anglia i jej stolica |
|
pomoce dydaktyczne |
- tablica interaktywna - laptop - korzystanie ze stron http://www.jigsawplanet.com/ - słownik języka polskiego - fotografie z wycieczki |
|
krótki opis pomysłu |
Prezentacja własnych zdjęć z wycieczki –zabawa w odgadywanie co to za miejsce , co to za zabytek … Ćwiczenie z użyciem tablicy interaktywnej –układanie puzzli ze zdjęć, Odszukanie definicji sprawozdania Dobieranie wyrazów bliskoznacznych wspólne wymienianie cech sprawozdania , ustalenie planu -miejsce, czas uczestnicy, informacje o wyglądzie zabytków itp. Zwrócenie uwagi na pisownię wilka literą nazw własnych Układania sprawozdania |
|
efekty pracy |
Uruchomienie zmysłu wzroku do lepszego zapamiętania treści omawianej na lekcji Wzrost atrakcyjności lekcji Uczniowie podnoszą swoją motywację do nauki Uczniowie szybciej zapamiętują podaną wiedzę za pomocą TIK |
|
uwagi
|
Pokaz slajdów zabytków Londynu z krótkim opisem |
|
załączniki |
Zdjęcia, albumy pamiątkowe , strony internetowe |